Nevo.co.il

להורדת הקובץ בפורמט וורד לחץ כאן

תקנות הנמלים (בטיחות השיט), תשמ"ג-1982

רשויות ומשפט מנהלי – תשתיות – ספנות ונמלים

תוכן ענינים

פרק ראשון: פרשנות

Go

6

סעיף 1

הגדרות

Go

6

פרק שני: כלי שיט הראויים לשיט

Go

8

סעיף 2

כשירות שיט של כלי שיט ישראלי

Go

8

סעיף 3

סייג לכשירות לשיט

Go

8

סעיף 4

התנאים לכשירות

Go

8

סעיף 5

כשירות אניה

Go

8

סעיף 6

כשירות גוררת ספינת מכמורת או ספינת נוסעים בשכר

Go

9

סעיף 7

כשירות סירה או ספינה

Go

9

סעיף 7א

הוראות לגבי ציוד בטיחות

Go

9

סעיף 8

כשירות ארבה

Go

9

סעיף 9

שינוי הוראות התוספת השניה

Go

9

סעיף 9א

צוות בטיחות

Go

9

סעיף 10

הודעה על אי כשירות כלי שיט ישראלי לשיט

Go

10

סעיף 11

היתר לכלי שיט ישראלי במקרים מסויימים

Go

10

סעיף 12

גרירת כלי שיט

Go

10

סעיף 12א

כשירות למסע  בין לאומי

Go

10

סעיף 13

היתר להפלגה  בין לאומית

Go

10

סעיף 13א

איסור הפלגת ספינה אל מחוץ למימי החופין בלא ציוד בטיחות נוסף

Go

10

סעיף 14

צוות בטיחות

Go

10

סעיף 15

איסור השטה של כלי שיט שאינו ישראלי

Go

10

סעיף 15א

הובלת מטענים בצובר נוזלי

Go

10

פרק שלישי: הובלת מטענים מסוכנים ומטענים בצובר

Go

10

סעיף 16

היתר טעינה

Go

10

סעיף 17

מתן היתר טעינה

Go

11

סעיף 18

השגחת מפקח כלי שיט על טעינה

Go

11

סעיף 19

חובת טעינה כהלכה

Go

11

פרק רביעי: טעינה כהלכה ובטיחות כלי שיט

Go

11

סעיף 20

טעינה כהלכה של אניה

Go

11

סעיף 20א

שקילת מכולה לפני הטענתה

Go

12

סעיף 20ב

סימון מכולה בלתי כשירה להובלה בינלאומית

Go

12

סעיף 21

טעינה כהלכה של כלי שיט שאינו אניה

Go

12

סעיף 22

דרישות בטיחות כלליות

Go

12

סעיף 23

תוצאות אי מילוי אחר דרישות  בטיחות כלליות

Go

12

סעיף 24

דרישות בטיחות מיוחדות

Go

12

סעיף 25

תוצאות אי מילוי אחר דרישות בטיחות מיוחדות

Go

12

סעיף 26

ערר על דרישות בטיחות מיוחדות

Go

12

פרק רביעי א' – איוש כלי שיט

Go

12

סעיף 26א

תחולה

Go

12

סעיף 26ב

צוות משלים

Go

12

סעיף 26ג

איוש במשמרות רצופות

Go

12

סעיף 26ד

צוות ומשמרות בעגינה ובנמל

Go

12

סעיף 26ה

איסור השטה ועגינה

Go

12

פרק רביעי ב': מיתקנים נגררים, אופנועי ים וגלישת סקי

Go

12

סעיף 26ו

הגדרות

Go

12

סעיף 26ז

איסור השטה

Go

12

סעיף 26ח

תקינות מיתקן נגרר

Go

12

סעיף 26ט

תדרוך הנוסעים לפני הפלגה

Go

12

סעיף 26ט1

תדרוך הנוסעים לפני הפלגה על אופנוע ים

Go

12

סעיף 26ט2

תאנים לגבי הנוסעים על אופנוע ים

Go

12

סעיף 26י

תנאים לגבי נוסעים על המיתקן הנגרר

Go

12

סעיף 26יא

תנאים לגבי כלי השיט הגורר

Go

12

סעיף 26יב

גלישת סקי

Go

12

סעיף 26יב1

תנאים לגבי כלי שיט גורר

Go

12

סעיף 26יג

התרת פעילות מאורגנת בתנאים מיוחדים

Go

12

פרק חמישי: בדיקת כלי שיט, ורישוי כלי שיט ישראלים

Go

12

סעיף 27

בדיקה ראשונית בכלי שיט בבעלות ישראלית

Go

12

סעיף 27א

בדיקת כלי שיט בחוץ לארץ

Go

12

סעיף 28

מועדי הבדיקה הכללית

Go

12

סעיף 29

נושאי הבדיקה וסוגיהם

Go

12

סעיף 30

בדיקה מיוחדת

Go

12

סעיף 31

בדיקה כללית בכלי שיט שהופסק השימוש בו

Go

12

סעיף 32

ביקורת בכלי שיט

Go

12

סעיף 33

אניה שהוכרזה בלתי כשירה לשיט

Go

12

סעיף 34

העמדת כלי שיט לבדיקה ולביקורת

Go

12

סעיף 35

הכנת כלי שיט לבדיקה

Go

12

סעיף 36

איסור מתן הצהרה כוזבת על מצב כושר שיט

Go

12

סעיף 37

הצהרה על בדיקה

Go

12

סעיף 38

הודעה על פגיעה או תיקון פגיעה בכלי שיט ישראלי

Go

12

סעיף 39

מתן רשיון שיט

Go

12

סעיף 39א

איסור השטה בלא רישיון

Go

12

סעיף 40

מתן רשיון שיט לפני סיום בדיקה כללית

Go

12

סעיף 41

התנאת תנאים ברשיון השיט ובדיקה מיוחדת

Go

12

סעיף 42

סירוב לתת רשיון שיט

Go

12

סעיף 43

תוקף רשיון שיט

Go

12

סעיף 44

ביטול רשיון שיט

Go

12

סעיף 45

ביטול תעודות שניתנו לפי אמנות

Go

12

סעיף 46

הארכת תוקף רשיון השיט

Go

12

סעיף 47

דחיית מועד הבדיקה הכללית

Go

12

סעיף 48

הודעה על הפלגה לחוץ לארץ לפני הבדיקה הכללית

Go

12

סעיף 49

מסירת רשיון שיט שבוטל

Go

12

סעיף 50

שינוי פרטים ברשיון השיט

Go

12

סעיף 51

רשיון שיט שנשחת או אבד

Go

12

סעיף 52

הצגת רשיון

Go

12

פרק חמישי א': פיקוח ובדיקה של כלי שיט זרים

Go

12

סעיף 52א

הגדרות

Go

12

סעיף 52ב

איסור השטה

Go

12

סעיף 52ג

בדיקת תיעוד

Go

12

סעיף 52ד

העילות לבדיקה מפורטת

Go

12

סעיף 52ה

סייג להעמדה לבדיקה מפורטת

Go

12

סעיף 52ו

פריטי הבדיקה המפורטת

Go

12

סעיף 52ז

תוצאות בדיקה

Go

12

סעיף 52ח

בדיקה חוזרת

Go

12

סעיף 52ט

עיכוב הפלגה

Go

12

סעיף 52י

איסור כניסה לתחום

Go

12

סעיף 52יא

דיווח על עיכוב

Go

12

סעיף 52יב

דיווח לנמל היעד

Go

12

סעיף 52יג

דיווח לאימ"ו

Go

12

סעיף 52יד

שמירת דינים

Go

12

פרק שישי: סימון ורישוי כלי שיט זרים

Go

12

סעיף 53

היתר שיט וסימון כלי שיט זרים

Go

12

סעיף 54

מתן היתר שיט זמני

Go

12

סעיף 55

תחולת תקנות מסויימות על היתר שיט זמני

Go

12

סעיף 56

תוקף היתר שיט זמני

Go

12

סעיף 57

דין כלי שיט זר בתום תוקף היתר שיט

Go

12

פרק שישי א': הסעת נוסעים בשכר

Go

12

סימן א': כללי

Go

12

סעיף 57א

הגדרות

Go

12

סעיף 57ב

התנהגות והופעה

Go

12

סעיף 57ג

חובת הזדהות

Go

12

סעיף 57ד

סיוע בעלייה וירידה

Go

12

סעיף 57ה

העברת נוסע מכלי שיט

Go

12

סעיף 57ו

הסעת קטינים

Go

12

סעיף 57ז

משמעת

Go

12

סעיף 57ח

נוסע מסוכן

Go

12

סעיף 57ט

מי שתייה

Go

12

סעיף 57י

בתי שימוש וברזים

Go

12

סעיף 57יא

ניקיון בכלי השיט

Go

12

סעיף 57יב

איסור השלכת פסולת

Go

12

סעיף 57יג

שילוט

Go

12

סעיף 57יד

מיתקנים ועוצמת הרעש בכלי השיט

Go

12

סימן ב': היתר פעילות לאניות נוסעים זרות המסיעות נוסעים בשכר

Go

12

סעיף 57טו

הגדרות

Go

12

סעיף 57טז

עריכת הפלגה באניית נוסעים

Go

12

סעיף 57יז

היתר פעילות לאנייה שגילה אינו עולה על 30 שנה

Go

12

סעיף 57יח

תנאים למתן היתר פעילות

Go

12

סעיף 57יט

מתן היתר פעילות לאנייה שגילה עולה על 30 שנה

Go

12

סעיף 57כ

הודעה על מתן היתר פעילות

Go

12

סעיף 57כא

סירוב למתן היתר פעילות או להארכת תוקפו

Go

12

פרק שביעי: סימון כלי שיט

Go

12

סעיף 58

כלי שיט החייב בסימון

Go

12

סעיף 59

איסור השטה ללא סימון

Go

12

סעיף 60

צורת סימון כלי שיט

Go

12

סעיף 61

חידוש צבע הסימון

Go

12

סעיף 62

אישור שינוי בסימן

Go

12

סעיף 63

תו הקיבולת

Go

12

פרק שמיני: הודעות לימאים

Go

12

סעיף 64

הודעות לימאים

Go

12

סעיף 65

פרסום הודעות לימאים וכניסה לתוקף

Go

12

סעיף 66

אחריות

Go

12

סעיף 67

אחזקת קובץ הוראות המנהל

Go

12

פרק תשיעי: הגבלות השיט במקומות רחצה, בנמלים וליד צוללנים

Go

12

סעיף 68

הגבלות שיט במקום רחצה מוכרז ובאזור אחר

Go

12

סעיף 68א

הוראות מיוחדות למפרץ אילת

Go

12

סעיף 69

סייג

Go

12

סעיף 70

הגבלות בדבר שיוט כלי שיט באזור הזרמת שמנים

Go

12

סעיף 71

הנפת דגל צוללים

Go

12

סעיף 71א

צלילה מכלי שיט

Go

12

סעיף 72

אישור צלילה בתחום נמל

Go

12

סעיף 73

איסור שיט בקרבת צוללים

Go

12

סעיף 74

הגבלת השיט באזורי צלילה

Go

12

סעיף 75

תחולה במימי חופין

Go

12

פרק עשירי: ביטוח כלי שיט מפני סיכוני צד שלישי

Go

12

סעיף 76

הגדרות

Go

12

סעיף 77

חובת ביטוח נזקי צד שלישי

Go

12

סעיף 78

סכום הביטוח המזערי

Go

12

סעיף 79

תחולת תקנה 77 מחוץ למימי החופין

Go

12

סעיף 80

החזקת תעודת ביטוח בכלי שיט

Go

12

סעיף 81

הצגת תעודת הביטוח

Go

12

סעיף 82

חובות מי שכלי השיט בחזקתו

Go

12

סעיף 83

רשיונות המשכיר כלי שיט

Go

12

סעיף 84

פטור מחובת ביטוח

Go

12

פרק אחד עשר: הוראות מיוחדות לאגודות ספורט ימי

Go

12

סעיף 85

בקשת פטור מתשלום אגרות

Go

12

סעיף 86

מינוי ואישור אחראי לבטיחות השיט

Go

12

סעיף 87

הגבלת מספר האחראים

Go

12

סעיף 88

השטת כלי באישור האחראי

Go

12

סעיף 89

ביקורת בכלי שיט

Go

12

סעיף 90

אישור להפלגה מסניף

Go

12

סעיף 91

אישור תכנית הפלגה

Go

12

סעיף 92

משך היותו של האחראי בתפקיד

Go

12

סעיף 93

חובת ההודעה למשטרת ישראל

Go

12

סעיף 94

ציוד בטיחות לכלי שיט בבעלות סניף

Go

12

סעיף 95

ביקורת בידי מפקח כלי שיט

Go

12

פרק שנים עשר: חקירת תאונות ים

Go

12

סעיף 96

הגדרת תאונת ים

Go

12

סעיף 97

סייג להגדרת תאונת ים

Go

12

סעיף 98

מסירת הודעה על תאונה

Go

12

סעיף 99

מינוי חוקר תאונה

Go

12

סעיף 100

סמכויות החוקר

Go

12

סעיף 101

דין וחשבון על החקירה

Go

12

סעיף 102

קיום הוראות  בין לאומיות לגבי כלי שיט זרים

Go

12

פרק שלושה עשר: הוראות כלליות

Go

12

סעיף 103

אגרות והצמדה למדד

Go

12

סעיף 104

פטור

Go

12

סעיף 105

האחריות לקיום חובה המוטלת לגבי כלי שיט

Go

12

סעיף 106

אחריות הבעלים והקברניט

Go

12

סעיף 106א

אחריות קפידה

Go

12

סעיף 107

אחריות הקברניט ואיש צוות לכל פעולה בעת בדיקה

Go

12

סעיף 108

אחריות חבר בני אדם

Go

12

סעיף 109

סייג

Go

12

סעיף 110

עונשין

Go

12

סעיף 111

ערובה לקיום חובות בעלי כלי שיט ישראליים וקברניטיהן

Go

12

סעיף 112

חילוט

Go

12

סעיף 113

ביטול

Go

12

סעיף 114

הוראות מעבר

Go

12

סעיף 115

תחילה

Go

12

סעיף 116

התייעצות

Go

12

תוספות 1 עד 18

Go

12

תוספת תשע-עשרה

Go

12

תוספת עשרים

Go

12

טבלה מס' 1

Go

12

טבלה מס' 2

Go

12

טבלה מס' 3

Go

12

טבלה מס' 4

Go

12

תוספת עשרים ואחת

Go

12

תוספת עשרים ושתיים

Go

12

תוספת עשרים ושלוש

Go

12


תקנות הנמלים (בטיחות השיט), תשמ"ג-1982*[1]

           בתוקף סמכותי לפי סעיף 60 לפקודת הנמלים [נוסח חדש], תשל"א-1971, ובאישור ועדת הכספים של הכנסת לפי סעיף 1(ב) לחוק-יסוד: משק המדינה, אני מתקין תקנות אלה:

פרק ראשון: פרשנות

הגדרות

1.       בתקנות אלה –

תק' תשע"ו-2016

           "ארגון מוכר" – גוף שמדינת הדגל הכירה בו ואישרה לו לבצע בשמה בדיקות ולהוציא בשמה תעודות לכלי שיט לפי אמנות בין-לאומיות של אימ"ו ולפי החקיקה הפנימית של אותה מדינת דגל בתחום הימי;

מיום 13.5.2016

תק' תשע"ו-2016

ק"ת תשע"ו מס' 7630 מיום 14.3.2016 עמ' 830

הוספת הגדרת "ארגון מוכר"

תק' תשע"ו-2016

           "חוק הספנות (כלי שיט)" – חוק הספנות (כלי שיט), התש"ך-1960;

מיום 13.5.2016

תק' תשע"ו-2016

ק"ת תשע"ו מס' 7630 מיום 14.3.2016 עמ' 830

הוספת הגדרת "חוק הספנות (כלי שיט)"

תק' תשע"ו-2016

           "כלי שיט זר" – כלי שיט שאינו רשום במרשם הישראלי לפי חוק הספנות (כלי שיט);

מיום 13.5.2016

תק' תשע"ו-2016

ק"ת תשע"ו מס' 7630 מיום 14.3.2016 עמ' 830

הוספת הגדרת "כלי שיט זר"

תק' תשע"ו-2016

           "מדינת הדגל" – המדינה אשר במרשם כלי השיט שלה רשום כלי השיט הזר, ואשר את דגלה הוא מניף;

מיום 13.5.2016

תק' תשע"ו-2016

ק"ת תשע"ו מס' 7630 מיום 14.3.2016 עמ' 830

הוספת הגדרת "מדינת הדגל"

תק' (מס' 2) תשמ"ה-1985 תק' תשס"ו-2005

           "מנהל הרשות" – מנהל רשות הספנות והנמלים במשרד התחבורה, לרבות מי שהוא אצל לו סמכות דרך כלל או לענין מסוים או לסוג ענינים;

מיום 7.7.1985

תק' (מס' 2) תשמ"ה-1985

ק"ת תשמ"ה מס' 4833 מיום 7.7.1985 עמ' 1687

החלפת הגדרת "מנהל האגף" בהגדרת "מנהל המינהל"

הנוסח הקודם:

"מנהל האגף" – מנהל אגף הספנות והנמלים במשרד התחבורה, לרבות מי שהוא אצל לו סמכות דרך כלל, או לענין מסויים או לסוג ענינים;

מיום 24.11.2005

תק' תשס"ו-2005

ק"ת תשס"ו מס' 6438 מיום 24.11.2005 עמ' 107

"מנהל המינהל הרשות" – מנהל מינהל רשות הספנות והנמלים במשרד התחבורה, לרבות מי שהוא אצל לו סמכות דרך כלל או לענין מסוים או לסוג ענינים;

תק' (מס' 2) תשמ"ה-1985 תק' תשנ"ד-1994 תק' תשס"ו-2005

           "המנהל" – סגן מנהל הרשות לענינים טכניים לגבי אניה, גוררת, ספינת נוסעים בשכר וספינת מכמורת, ולגבי כלי שיט אחר – הממונה הארצי על כלי שיט קטנים ומעגנות ברשות הספנות והנמלים במשרד התחבורה;

מיום 7.7.1985

תק' (מס' 2) תשמ"ה-1985

ק"ת תשמ"ה מס' 4833 מיום 7.7.1985 עמ' 1687

החלפת הגדרת "המנהל"

הנוסח הקודם:

"המנהל" – סגן מנהל האגף לענינים טכניים;

מיום 17.9.1994

תק' תשנ"ד-1994

ק"ת תשנ"ד מס' 5618 מיום 18.8.1994 עמ' 1261

"המנהל" - סגן מנהל המינהל לענינים טכניים לגבי אניה, גוררת, ספינת נוסעים בשכר וספינת מכמורת, ולגבי כלי שיט אחר - הממונה הארצי על כלי שיט קטנים ומעגנות במינהל הספנות והנמלים במשרד התחבורה;

מיום 24.11.2005

תק' תשס"ו-2005

ק"ת תשס"ו מס' 6438 מיום 24.11.2005 עמ' 107

"המנהל" – סגן מנהל המינהל הרשות לענינים טכניים לגבי אניה, גוררת, ספינת נוסעים בשכר וספינת מכמורת, ולגבי כלי שיט אחר – הממונה הארצי על כלי שיט קטנים ומעגנות במינהל ברשות הספנות והנמלים במשרד התחבורה;

תק' תשע"ו-2016

           "חברת סיווג" – גוף שעיסוקו סיווג, בדיקה, סקירה של כלי שיט ופיקוח עליהם, החבר באיגוד חברות הסיווג הבין-לאומי (IACS);

מיום 13.5.2016

תק' תשע"ו-2016

ק"ת תשע"ו מס' 7630 מיום 14.3.2016 עמ' 831

הוספת הגדרת "חברת סיווג"

תק' (מס' 2) תשמ"ה-1985 תק' תשס"ו-2005

           "מפקח" – מי שנתמנה בידי מנהל הרשות לפי סעיף 3 לחוק הספנות (ימאים), תשל"ג-1973;

מיום 7.7.1985

תק' (מס' 2) תשמ"ה-1985

ק"ת תשמ"ה מס' 4833 מיום 7.7.1985 עמ' 1687

"מפקח" - מי שנתמנה בידי מנהל האגף מנהל המינהל לפי סעיף 3 לחוק הספנות (ימאים), תשל"ג-1973;

מיום 24.11.2005

תק' תשס"ו-2005

ק"ת תשס"ו מס' 6438 מיום 24.11.2005 עמ' 107

"מפקח" – מי שנתמנה בידי מנהל המינהל הרשות לפי סעיף 3 לחוק הספנות (ימאים), תשל"ג-1973;

תק' תשס"ט-2009

           "מפקח כלי שיט" – מי שמנהל הרשות מינה, לעניין כלי שיט למפקח –

(1)   במינוי כללי, ובלבד שנתקיים בו אחד מאלה:

(א)   הוא בעל תעודת הסמכה של רב חובל או קצין מכונות ראשי;

(ב)   הוא בעל תעודת הסמכה של קצין רדיו ואלקטרוניקה ושירת באניית הצי הסוחר הישראלי בתפקיד כאמור במשך שנה לפחות;

(ג)    הוא בעל תעודת הסמכה של קצין חשמל דרגה א' או קצין חשמל דרגה ב' ונתקיימו בו שני אלה:

(1)   המציא תעודה שהכיר בה מנהל הרשות המעידה על היותו הנדסי חשמל או מהנדס מכונות;

(2)   שירת באניית הצי הסוחר בתפקיד קצין חשמל במשך שלוש שנים לפחות, שמתוכן שנה אחת לפחות באניית הצי הסוחר הישראלי;

(2)   במינוי מסויג לגבי סירות, ספינות וארבות או לגבי סניטציה וציוד רפואי, ובלבד שהוא בעל ידע וניסיון מספקים בתחום הימי, להנחת דעתו של מנהל הרשות;

מיום 7.7.1985

תק' (מס' 2) תשמ"ה-1985

ק"ת תשמ"ה מס' 4833 מיום 7.7.1985 עמ' 1687

"מפקח כלי שיט" - מי שנתמנה בידי מנהל האגף מנהל המינהל להיות מפקח כלי שיט לצורך תקנות אלה והוא בעל תעודת הסמכה של רב חובל או קצין מכונות ראשי או קצין רדיו ראשי; או מי שמנהל האגף שמנהל המינהל מינהו במינוי מסוייג לגבי סירות, ספינות וארבות;

מיום 7.11.1991

תק' תשנ"ב-1991

ק"ת תשנ"ב מס' 5396 מיום 7.11.1991 עמ' 402

"מפקח כלי שיט" - מי שנתמנה בידי מנהל המינהל להיות מפקח כלי שיט לצורך תקנות אלה והוא בעל תעודת הסמכה של רב חובל או קצין מכונות ראשי או קצין רדיו ראשי; או מי שמנהל המינהל מינהו במינוי מסוייג לגבי סירות, ספינות וארבות או לגבי סניטציה וציוד רפואי;

מיום 24.11.2005

תק' תשס"ו-2005

ק"ת תשס"ו מס' 6438 מיום 24.11.2005 עמ' 107

"מפקח כלי שיט" - מי שנתמנה בידי מנהל המינהל הרשות להיות מפקח כלי שיט לצורך תקנות אלה והוא בעל תעודת הסמכה של רב חובל או קצין מכונות ראשי או קצין רדיו ראשי; או מי שמנהל המינהל הרשות מינהו במינוי מסוייג לגבי סירות, ספינות וארבות או לגבי סניטציה וציוד רפואי;

מיום 2.4.2009

תק' תשס"ט-2009

ק"ת תשס"ט מס' 6762 מיום 3.3.2009 עמ' 588

החלפת הגדרת "מפקח כלי שיט"

הנוסח הקודם:

"מפקח כלי שיט" - מי שנתמנה בידי מנהל הרשות להיות מפקח כלי שיט לצורך תקנות אלה והוא בעל תעודת הסמכה של רב חובל או קצין מכונות ראשי או קצין רדיו ראשי; או מי שמנהל הרשות מינהו במינוי מסוייג לגבי סירות, ספינות וארבות או לגבי סניטציה וציוד רפואי;

תק' תשע"ו-2016

           "מנהל אגף הנדסה" – מנהל אגף האחראי על תחום הנדסה ותפעול נמלים ברשות הספנות והנמלים, או מי שהוא הסמיך לכך;

מיום 13.5.2016

תק' תשע"ו-2016

ק"ת תשע"ו מס' 7630 מיום 14.3.2016 עמ' 831

הוספת הגדרת "מנהל אגף הנדסה"

תק' תשע"ו-2016

           "משרד התחבורה" – משרד התחבורה והבטיחות בדרכים;

מיום 13.5.2016

תק' תשע"ו-2016

ק"ת תשע"ו מס' 7630 מיום 14.3.2016 עמ' 831

הוספת הגדרת "משרד התחבורה"

           "כלי שיט" – אניה, ארבה, ספינה או סירה;

תק' (מס' 2) תשמ"ח-1987

           "אניה" – כלי שיט העשוי לשוט והמונע בכוח מנוע, אשר תפוסתו ברוטו עולה על 100 או שארכו המרבי עולה על 24 מטר, לפי הענין;

מיום 19.11.1987

תק' (מס' 2) תשמ"ח-1987

ק"ת תשמ"ח מס' 5066 מיום 19.111.1987 עמ' 177

"אניה" – כלי שיט העשוי לשוט והמונע בכוח מנוע, אשר תפוסתו ברוטו עולה על 100 טון או שארכו המרבי עולה על 24 מטר, לפי הענין;

תק' תשס"ד-2004

           "אניית נוסעים קטנה" – אניה שתפוסתה ברוטו אינה עולה על 500 טון ואורכה המרבי אינו עולה על 36 מטרים, המסיעה או מיועדת להסיע בשכר עד 220 נוסעים במימי החופין של ישראל, ובים סוף – צפונה מקו רוחב 29 מעלות 27 דקות צפון;

מיום 30.4.2004

תק' תשס"ד-2004

ק"ת תשס"ד מס' 6301 מיום 31.3.2004 עמ' 342

הוספת הגדרת "אניית נוסעים קטנה"

           "ארבה" – כלי שיט העשוי לשוט ואשר אין לו אמצעי הנעה;

           "ארבה שומטת" – ארבה השומטת את מטענה דרך התחתית;

תק' תשע"א-2010

           "אופנוע ים" – כלי שיט המונע על ידי מנוע שאיבת מים (סילון), המסוגל להשיט עד שלושה אנשים, שהפעלתו נעשית ברכיבה או בעמידה וניהוגו באמצעות מוט רוחבי;

מיום 26.7.2012

תק' תשע"ב-2012

ק"ת תשע"ב מס' 7143 מיום 19.7.2012 עמ' 1472

הוספת הגדרת "אופנוע ים"

           "גוררת" – כלי שיט שנתמלאו בו כל אלה:

(1)   המנהל אישר אותו ככשיר לשמש גוררת;

תק' (מס' 2) תשמ"ח-1987

(2)   תפוסתו אינה עולה על 500;

(3)   עצמת המנועים המשמשים להנעת כלי השיט עולה על 370 קילווט;

מיום 19.11.1987

תק' (מס' 2) תשמ"ח-1987

ק"ת תשמ"ח מס' 5066 מיום 19.111.1987 עמ' 177

"גוררת" – כלי שיט שנתמלאו בו כל אלה:

(1) המנהל אישר אותו ככשיר לשמש גוררת;

(2) תפוסתו אינה עולה על 500 טון;

(3) עצמת המנועים המשמשים להנעת כלי השיט עולה על 370 קילווט;

תק' תשע"א-2010

           "מכלית גז" – כלי שיט שנבנה או הותאם בעיקרו להובלת גז בצובר במצב צבירה נוזלי או להובלת מוצרים אחרים המפורטים בפרק 19 של קודקס של אימ"ו מספר 15 שבתוספת השבע עשרה;

מיום 21.12.2010

תק' תשע"א-2010

ק"ת תשע"א מס' 6931 מיום 21.9.2010 עמ' 51

הוספת הגדרת "מכלית גז"

תק' תשס"ב-2002

           "מכלית כימיקלים" – כלי שיט שנבנה או הותאם בעיקרו לנשיאת חומר מן החומרים המפורטים בקודקס מספר 3 ומספר 4 שבתוספת השבע עשרה;

מיום 18.2.2003

תק' תשס"ב-2002

ק"ת תשס"ב מס' 6153 מיום 18.2.2002 עמ' 445

הוספת הגדרת "מכלית כימיקלים"

תק' תשס"ב-2002

           "מכלית שמן" – כלי שיט שנבנה או הותאם בעיקרו להובלת שמן;

מיום 17.9.1994

תק' תשנ"ד-1994

ק"ת תשנ"ד מס' 5618 מיום 18.8.1994 עמ' 1261

הוספת הגדרת "מכלית שמן"

מיום 18.2.2003

תק' תשס"ב-2002

ק"ת תשס"ב מס' 6153 מיום 18.2.2002 עמ' 445

החלפת הגדרת "מכלית שמן"

הנוסח הקודם:

"מכלית שמן" - כלי שיט שנבנה, או הותאם בעיקרו, לנשיאת שמן בצובר, לרבות מובלת רב-שימושית ומכלית כימיקלים;

           "ספינה" – כלי שיט שאינו אניה או ארבה וארכו המרבי עולה על 7 מטר, למעט כלי שיט המונע במשוטים בלבד;

תק' תשס"ד-2004

           "ספינה מכמורת" – ספינה המשמשת לדיג מכמורת;

מיום 30.4.2004

תק' תשס"ד-2004

ק"ת תשס"ד מס' 6301 מיום 31.3.2004 עמ' 342

הוספת הגדרת "ספינה מכמורת"

           "ספינת מפרש" – ספינה המונעת על ידי מפרשים;

           "ספינת מנוע" – ספינה המונעת בכח מנוע חיצוני או פנימי;

תק' תשנ"ד-1994

           "ספינת נוסעים בשכר" – ספינה המסיעה או המיועדת להסיע יותר משנים עשר נוסעים בשכר;

מיום 17.9.1994

תק' תשנ"ד-1994

ק"ת תשנ"ד מס' 5618 מיום 18.8.1994 עמ' 1261

הוספת הגדרת "ספינת נוסעים בשכר"

           "סירה" – כלי שיט שאינו אניה או ספינה או ארבה;

           "סירת משוטים" – סירה המונעת בכוח משוטים בלבד;

           "סירת מפרש" – סירה המונעת בכוח מפרשים;

תק' תשס"ח-2008

           "סירת מנוע" – סירה המונעת בכוח מנוע חיצוני או פנימי לרבות אופנוע ים כהגדרתו בתקנות הספנות (ימאים) (משיטי כלי שיט קטנים), התשנ"ח-1998;

מיום 17.6.2008

תק' תשס"ח-2008

ק"ת תשס"ח מס' 6672 מיום 18.5.2008 עמ' 886

"סירת מנוע" – סירה המונעת בכוח מנוע חיצוני או פנימי לרבות אופנוע ים כהגדרתו בתקנות הספנות (ימאים) (משיטי כלי שיט קטנים), התשנ"ח-1998;

תק' תשמ"ה-1985 תק' תשע"ו-2016

           "כלי שיט ישראלי", בפרק השנים עשר לתקנות אלה ולענין איסור ומניעת השטתו בהיותו מחוץ לישראל – כלי שיט הרשום בישראל לפי חוק הספנות (כלי שיט), ולכל ענין אחר – לרבות כלי שיט החייב ברישום לפי החוק האמור או שהופטר ממנו וכן כל כלי שיט אחר שהוא בבעלותו של תאגיד ישראלי כהגדרת מונח זה בחוק האמור, או של אזרח ישראלי, או של תושב קבוע בישראל, או בשליטתו של אחד מאלה; לענין זה, "שליטה בכלי שיט" – לרבות הבעלות במניה או בזכות אחרת בתאגיד שעל שמו רשומה הבעלות בכלי השיט או בחלק ממנו, או הזכות להורות, במישרין או בעקיפין, לתאגיד כאמור על הדרך להפעלת זכויות התאגיד בכלי השיט;

מיום 17.1.1985

תק' תשמ"ה-1985

ק"ת תשמ"ה מס' 4747 מיום 17.1.1985 עמ' 515

החלפת הגדרת "כלי שיט ישראלי"

הנוסח הקודם:

"כלי שיט ישראלי", בפרק השנים עשר בתקנות אלה ולענין איסור ומניעת השטתו בהיותו מחוץ לישראל – כלי השיט הרשום בישראל לפי חוק הספנות (כלי שיט), התש"ך-1960 ולכל ענין אחר – לרבות כלי שיט החייב ברישום לפי החוק האמור וכן כל כלי שיט אחר שהוא בבעלות תאגיד ישראלי כהגדרת מונח זה בחוק האמור או אזרח ישראלי או תושב קבוע בישראל;

מיום 13.5.2016

תק' תשע"ו-2016

ק"ת תשע"ו מס' 7630 מיום 14.3.2016 עמ' 831

"כלי שיט ישראלי", בפרק השנים עשר לתקנות אלה ולענין איסור ומניעת השטתו בהיותו מחוץ לישראל – כלי שיט הרשום בישראל לפי חוק הספנות (כלי שיט), תש"ך-1960, ולכל ענין אחר – לרבות כלי שיט החייב ברישום לפי החוק האמור או שהופטר ממנו וכן כל כלי שיט אחר שהוא בבעלותו של תאגיד ישראלי כהגדרת מונח זה בחוק האמור, או של אזרח ישראלי, או של תושב קבוע בישראל, או בשליטתו של אחד מאלה; לענין זה, "שליטה בכלי שיט" – לרבות הבעלות במניה או בזכות אחרת בתאגיד שעל שמו רשומה הבעלות בכלי השיט או בחלק ממנו, או הזכות להורות, במישרין או בעקיפין, לתאגיד כאמור על הדרך להפעלת זכויות התאגיד בכלי השיט;

           "חפרת" – ארבה המשמשת בסיס למיתקן חפירה תת-ימי והמיתקן מוצב ארעית או בקביעות;

           "בעל" – לרבות סוכן או מי שרשום בפנקס הרישום כבעל כלי השיט וכן מי שכלי השיט נמצא בחזקתו או בשליטתו;

           "האמנה" – האמנה הבינלאומית בדבר בטיחות החיים בים 1974, אשר נחתמה בלונדון ביום 1 בנובמבר 1974 ואשר ישראל צד לה;

תק' תשס"ד-2004

           "האמנה להכשרה והסמכה" – האמנה הבין-לאומית בדבר תקנים להכשרה, להסמכה ולקיום משמרות ליורדי ים (STCW), משנת 1978, שערך ארגון הספנות הבין-לאומי, כפי שתוקנה בשנת 1995, אשר ישראל צד לה, המופקדת לעיון הציבור במשרד המנהל בחיפה ובמשרד התחבורה בירושלים;

מיום 30.4.2004

תק' תשס"ד-2004

ק"ת תשס"ד מס' 6301 מיום 31.3.2004 עמ' 342

הוספת הגדרת "האמנה להכשרה והסמכה"

           "האמנה לקווי טעינה" – האמנה הבינלאומית לקווי טעינה 1966, אשר נערכה בלונדון ביום 5 באפריל 1966;

           "נוסע" – כל אדם הנמצא בכלי שיט, למעט קברניט וכל אדם אחר המשרת או מועסק בתפקיד כלשהו בכלי השיט;

           "ימאי" – אדם המשרת בצוות כלי שיט והוא מחזיק בפנקס ימאי או תעודת משיט שניתנו לו או שהוכר בהם בהתאם לחוק הספנות (ימאים), תשל"ג-1973, והתקנות שהותקנו על פיו;

תק' תשס"ח-2008

           "מיתקן ימי" – מיתקן או כלי שיט המוצב בים באופן קבוע, לרבות באמצעות עמודים, מערכת עוגנים או כל אמצעי אחר, כגון שובר גלים, רציף, מצוף, כלוב לגידול דגים, דוברה וכן צינורות או כבלים העוברים בים;

מיום 17.6.2008

תק' תשס"ח-2008

ק"ת תשס"ח מס' 6672 מיום 18.5.2008 עמ' 886

הוספת הגדרת "מיתקן ימי"

תק' (מס' 2) תשמ"ח-1987

           "מסע בין-לאומי" – מסע מכל מקום במדינה אחת למדינה אחרת לרבות מסע מכל מקום בישראל למרחק העולה על חמישה עשר מילין ימיים אל מחוץ למימי החופין;

מיום 19.11.1987

תק' (מס' 2) תשמ"ח-1987

ק"ת תשמ"ח מס' 5066 מיום 19.111.1987 עמ' 177

"מסע בין- לאומי" – מסע מכל מקום במדינה אחת למדינה אחרת לרבות מסע מכל מקום בישראל למרחק העולה על מיל ימי אחד חמישה עשר מילין ימיים אל מחוץ למימי החופין;

           "מסע לאומי" – מסע שאינו בינלאומי;

           "רשיון שיט" – תעודה אשר ניתנה לכלי שיט בהתאם לתקנות אלה;

           "אימ"ו" – הארגון הבינממשלתי לעניני ספנות שישראל חברה בו;

תק' (מס' 2) תשמ"ה-1985 תק' תשס"ד-2004

           "קודקס של אימ"ו" – הקודקס הבינלאומי הימי או החלטת אסיפה של אימ"ו (IMO Resolution) המתאימים לענין, כמפורט בתוספת השבע- עשרה;

מיום 7.7.1985

תק' (מס' 2) תשמ"ה-1985

ק"ת תשמ"ה מס' 4833 מיום 7.7.1985 עמ' 1687

החלפת הגדרת "קודקס של אימ"ו"

הנוסח הקודם:

"קודקס של אימ"ו" – הקודקס הבינלאומי הימי למטענים מסוכנים או הקודקס לשיטה בטוחה למטענים בצובר, לפי הענין, שפרסם אימ"ו;

מיום 30.4.2004

תק' תשס"ד-2004

ק"ת תשס"ד מס' 6301 מיום 31.3.2004 עמ' 342

"קודקס של אימ"ו" – הקודקס הבינלאומי הימי או החלטת אסיפה של אימ"ו (IMO Resolution) המתאימים לענין, כמפורט בתוספת השבע- עשרה;

תק' תשע"ז-2016

           "שטעון" – העברת מטענים שיעדם או מקורם אינו בישראל מאנייה לאנייה בנמל לרבות מטענים שנפרקו מאנייה באחד מנמלי חיפה, אשדוד או אילת והועברו ישירות לנמל אחר מנמלי חיפה, אשדוד או אילת לצורך הטענתם על אנייה והעברתם באמצעותה;

מיום 1.11.2016

תק' תשע"ז-2016

ק"ת תשע"ז מס' 7723 מיום 1.11.2016 עמ' 51

הוספת הגדרת "שטעון"

תק' תשס"ב-2002

           "שמן" – שמן או דלק מכל סוג, לרבות שמן אדמה גולמי ותזקיקיו, ולמעט שמנים מהחי והצומח;

מיום 18.2.2003

תק' תשס"ב-2002

ק"ת תשס"ב מס' 6153 מיום 18.2.2002 עמ' 446

הוספת הגדרת "שמן"

תק' תשע"א-2010

           "שמן עמיד" – (נמחקה);

מיום 18.2.2003

תק' תשס"ב-2002

ק"ת תשס"ב מס' 6153 מיום 18.2.2002 עמ' 446

הוספת הגדרת "שמן עמיד"

מיום 21.12.2010

תק' תשע"א-2010

ק"ת תשע"א מס' 6931 מיום 21.9.2010 עמ' 51

מחיקת הגדרת "שמן עמיד"

הנוסח הקודם:

"שמן עמיד" – שמן מינרלי פחמימני עמיד לסוגיו, לרבות שמן גולמי, שמן דיזל כבד ושמן סיכה;

           "תאונה ימית" – מקרה של נזק בכלי השיט הפוגע, או עשוי לפגוע, בכושר השיט שלו או בבני אדם הנמצאים בכלי השיט או מחוצה לו והנובע מכלי השיט, כמפורט בפרק השנים- עשר לתקנות אלה;

תק' תשע"ו-2016

           "קברניט" – כמשמעותו בחוק הספנות (כלי שיט);

מיום 13.5.2016

תק' תשע"ו-2016

ק"ת תשע"ו מס' 7630 מיום 14.3.2016 עמ' 831

"קברניט" – כמשמעותו בחוק הספנות (כלי שיט), תש"ך-1960;

תק' תשס"ד-2004

           "צוות בטיחות" – מספר מזערי של אנשי צוות בדרגות הסמכה שונות כמפורט בתקנות הספנות (ימאים), התשס"ב-2002, בתקנות הטלגרף האלחוטי (ריזיונות, תעודות ואגרות), התשמ"ז-1987, או בתקנות הספנות (ימאים) (משיטי כלי שיט קטנים), התשנ"ח-1998, החייבים להיות בכלי שיט לשם הבטחת השטתו הבטוחה, כפי שנקבע בתוספת השניה או כפי שהורה המנהל במסגרת הסמכויות המסורות לו על פי תקנות אלה;

מיום 30.4.2004

תק' תשס"ד-2004

ק"ת תשס"ד מס' 6301 מיום 31.3.2004 עמ' 342

הוספת הגדרת "צוות בטיחות"

תק' תשס"ד-2004

           "צוות משלים" – אנשי צוות נוספים על צוות הבטיחות הקבוע לכלי שיט, במספר ובדרגה שהורה עליהם הקברניט או בעל כלי השיט, בהתאם להוראות תקנה 26ב;

מיום 30.4.2004

תק' תשס"ד-2004

ק"ת תשס"ד מס' 6301 מיום 31.3.2004 עמ' 343

הוספת הגדרת "צוות משלים"

תק' תשס"ח-2008

           "ציוד בטיחות" – ציוד, מערכות ומיתקנים שכלי שיט צריך שיהיה מצויד בהם לצורך הפלגתו הבטוחה, ולצורך הבטחת חייהם ובריאותם של בני האדם המפליגים בו, לפי צורכי השיט של כלי השיט; לעניין זה, "צורכי השיט" – לרבות ייעוד כלי השיט, ממדיו, מבנהו, תחום השיט, שעות השיט, סוג הסמכת הקברניט, צוות הבטיחות, מספר הנוסעים והצוות המרבי, משך ההפלגה, וסידורי האוטומציה, המיתקנים והציוד המיוחד של כלי השיט;

מיום 17.6.2008

תק' תשס"ח-2008

ק"ת תשס"ח מס' 6672 מיום 18.5.2008 עמ' 886

הוספת הגדרת "ציוד בטיחות"

תק' תשס"ד-2004

           "תקנות הבניה" – תקנות הספנות (כלי שיט) (בניה ורכישה של כלי שיט ומשכנתאות עליהם), התשס"ב-2002.

מיום 30.4.2004

תק' תשס"ד-2004

ק"ת תשס"ד מס' 6301 מיום 31.3.2004 עמ' 343

הוספת הגדרת "תקנות הבניה"

פרק שני: כלי שיט הראויים לשיט

כשירות שיט של כלי שיט ישראלי

2.    לא יושט כלי שיט ישראלי מכל מקום מוצא או עגינה אלא אם הוא כשיר לשיט בהתאם לצרכי השיט שלו.

סייג לכשירות לשיט

3.    הוראת תקנה 2 לא תחול במקרה שהשטת כלי השיט באה כדי למנוע או להפחית סכנה הנשקפת לכלי השיט או לשלומם של בני אדם שבו, ובלבד שלא היתה כל דרך אחרת למנוע או להפחית את הסכנה האמורה, או שהשטת כלי השיט באה על מנת להושיט עזרה לאדם הנמצא בים ונתון לסכנה רצינית בלי שהדבר מסכן את כלי השיט והאנשים שבו.

התנאים לכשירות

4.    בלי לגרוע מכלליות הוראת תקנה 2, לא יראו כלי שיט ישראלי לצורך אותה תקנה, כשיר לשיט אם לא נתמלאו בו התנאים שבתקנות 5 עד 8.

כשירות אניה

5.    תנאי הכשירות לגבי אניה הם –

(1)  גוף האניה במצב תקין בהתאם לצרכי השיט;

(2)  היא מצויידת במכונות, במכשירים, במיתקנים, באבזרים ובאמצעי הצלה די הצורך, המתאימים לשירות, שבו היא משמשת או עתידה לשמש, ובהתאם לצרכי השיט, והם במצב תקין;

(3)  היא מצויידת ברשיון שיט בהתאם לטופס א' שבתוספת הראשונה;

(4)  מספר בני אדם הנמצאים בה אינו עולה על המספר המותר לפי רשיון השיט;

(5)  נתמלאו בה כל שאר התנאים וההגבלות שברשיון השיט;

תק' (מס' 5) תשמ"ח-1987 תק' תשס"ד-2004

(6)  היא מצויידת בכל תעודה או מסמך כנדרש וכמפורט בהודעות לימאים או בהתאם לקודקס של אימ"ו ובהתאם לכל אמנה בין-לאומית שישראל צד לה וכן במכונות, במכשירים, במיתקנים, באבזרים ובאמצעי הצלה הנדרשים בהודעות לימאים ובאותה אמנה, וכן באלה המפורטים בתעודה או במסמך האמורים, והם במצב תקין;

מיום 19.11.1987

תק' (מס' 2) תשמ"ח-1987

ק"ת תשמ"ח מס' 5066 מיום 19.111.1987 עמ' 177

(6) היא מצויידת בכל תעודה כנדרש וכמפורט בהודעות לימאים או בהתאם לקודקס של אימ"ו ובהתאם לכל אמנה בין-לאומית שישראל צד לה וכן במכונות, במכשירים, במיתקנים, באבזרים ובאמצעי הצלה הנדרשים בהודעות לימאים ובאותה אמנה, וכן באלה המפורטים בתעודה האמורה, והם במצב תקין;

מיום 30.4.2004

תק' תשס"ד-2004

ק"ת תשס"ד מס' 6301 מיום 31.3.2004 עמ' 343

(6) היא מצויידת בכל תעודה או מסמך כנדרש וכמפורט בהודעות לימאים או בהתאם לקודקס של אימ"ו ובהתאם לכל אמנה בין-לאומית שישראל צד לה וכן במכונות, במכשירים, במיתקנים, באבזרים ובאמצעי הצלה הנדרשים בהודעות לימאים ובאותה אמנה, וכן באלה המפורטים בתעודה האמורה בתעודה או במסמך האמורים, והם במצב תקין;

(7)  שטחם, ממדיהם, מיתקניהם, ציודם ורמת אחזקתם של המקומות באניה המשמשים או המיועדים לשמש את בני האדם המשרתים באניה או הנוסעים בה, לפי מטרת יעודם או שימושם, מבטיחים את חייהם ובריאותם של אותם אנשים;

תק' תשס"ד-2004

(8)  היא מצוותת בצוות בטיחות, מצוותת בצוות משלים ומאוישת במשמרות לפי הוראות תקנה 26ג;

מיום 7.11.1991

תק' תשנ"ב-1991

ק"ת תשנ"ב מס' 5396 מיום 7.11.1991 עמ' 402

(8) משרתים בה קברניט וימאים בתפקיד, בדרגה ובמספר כפי שנקבע בתוספת השניה ולגבי אניה שאינה נקובה בטבלאות שבתוספת השניה – כפי שיקבע המנהל;

מיום 30.4.2004

תק' תשס"ד-2004

ק"ת תשס"ד מס' 6301 מיום 31.3.2004 עמ' 343

החלפת פסקה 5(8)

הנוסח הקודם:

(8) משרתים בה קברניט וימאים בתפקיד, בדרגה ובמספר כפי שנקבע בתוספת השניה ולגבי אניה שאינה נקובה בטבלאות שבתוספת השניה – כפי שיקבע המנהל;

תק' (מס' 2) תשמ"ה-1985

(9)  טיבם וספנם של המטענים, הזיבורית, הציוד והמיתקנים יש בהם להבטיח יציבות מספקת ולמנוע מאמץ רב מדי של המבנה;

יציבות מספקת כאמור תהא בהתאם לספר היציבות של האניה אשר אישר המנהל ואשר פרטיו וצורתו מפורטים בהודעות לימאים;

מיום 7.7.1985

תק' (מס' 2) תשמ"ה-1985

ק"ת תשמ"ה מס' 4833 מיום 7.7.1985 עמ' 1687

החלפת פסקה 5(9)

הנוסח הקודם:

(9) טיבם וספנם של המטענים, הזיבורית, הציוד והמיתקנים יש בהם כדי להבטיח יציבות מספקת ולמנוע מאמץ רב מדי של המבנה;

(10) בידי הקברניט מידע מספק ומאושר בידי רשות מוסמכת כדי לאפשר לו להסדיר את טעינת המטען והזיבורית באנייתו באופן שימנע את מבנה האניה מלהיות נתון במאמצים בלתי סבירים, בהתאם לדרישות האמנה, האמנה לקווי טעינה והקודקס של אימ"ו;

תק' (מס' 2) תשמ"ח-1987

(11) בידי הקברניט מידע מאושר בידי רשות מוסמכת על יציבות בהתאם לנדרש באמנה או בקודקס של אימ"ו;

מיום 19.11.1987

תק' (מס' 2) תשמ"ח-1987

ק"ת תשמ"ח מס' 5066 מיום 19.111.1987 עמ' 177

(11) בידי הקברניט מידע מאושר בידי רשות מוסמכת על יציבות בהתאם לנדרש באמנה או בקודקס של אימ"ו;

(12) מערכת האוטומציה בכלי השיט עונה על דרישות המנהל כפי שהתפרסמו בכפוף לפרק השמיני לתקנות אלה;

תק' תשנ"ב-1991

(13) אם תפוסתה פחות מ-500 ברוטו – יש בה חדר חולים או ארון תרופות שתכולתו נקבעה בהתאם לתקנה 24, ואם תפוסתה עולה על 500 – יש בה חדר חולים וארון תרופות מצויידים בהתאם לקודקס של אימ"ו וכפי שיקבע המנהל בהודעות לימאים;

מיום 7.11.1991

תק' תשנ"ב-1991

ק"ת תשנ"ב מס' 5396 מיום 7.11.1991 עמ' 402

הוספת פסקה 5(13)

תק' תשנ"ד-1994 תק' תשס"ב-2002

(14) אם היא מכלית שמן או מכלית כימיקלים – היא פועלת בהתאם למדריך בטיחות בינלאומי למכליות שמן ומסופים אשר הוציאו לשכת הספנות הבינלאומית והפורום הבינלאומי של חברות נפט, והוא מצוי בידי קברניטה;

מיום 17.9.1994

תק' תשנ"ד-1994

ק"ת תשנ"ד מס' 5618 מיום 18.8.1994 עמ' 1261

הוספת פסקה 5(14)

מיום 18.2.2003

תק' תשס"ב-2002

ק"ת תשס"ב מס' 6153 מיום 18.2.2002 עמ' 446

(14) אם היא מכלית שמן מכלית שמן או מכלית כימיקלים – היא פועלת בהתאם למדריך בטיחות בינלאומי למכליות שמן ומסופים אשר הוציאו לשכת הספנות הבינלאומית והפורום הבינלאומי של חברות נפט, והוא מצוי בידי קברניטה;

תק' תשס"ד-2004 תק' תשע"ו-2016

(15) אם תפוסתה מעל 500 טון ברוטו – יש לה אישור סיווג מאת ארגון מוכר, ואם תפוסתה עד 500 טון ברוטו – יש לה אישור סיווג כאמור אם הורה על כך המנהל;

מיום 30.4.2004

תק' תשס"ד-2004

ק"ת תשס"ד מס' 6301 מיום 31.3.2004 עמ' 343

הוספת פסקה 5(15)

מיום 13.5.2016

תק' תשע"ו-2016

ק"ת תשע"ו מס' 7630 מיום 14.3.2016 עמ' 831

(15) אם תפוסתה מעל 500 טון ברוטו – יש לה אישור סיווג מאת ארגון מוכר כהגדרתו בתקנות הבניה, ואם תפוסתה עד 500 טון ברוטו – יש לה אישור סיווג כאמור אם הורה על כך המנהל;

תק' תשס"ד-2004

(16) אם היא אניית נוסעים קטנה – היא מצוידת באבזרים ובאמצעי הצלה, כמפורט בתוספת השמונה עשרה.

מיום 30.4.2004

תק' תשס"ד-2004

ק"ת תשס"ד מס' 6301 מיום 31.3.2004 עמ' 343

הוספת פסקה 5(16)

כשירות גוררת ספינת מכמורת או ספינת נוסעים בשכר תק' תשס"ד-2004

6.    תנאי הכשירות לגוררת, ספינת מכמורת וספינת נוסעים בשכר הם:

(1)  התנאים המפורטים בתקנה 5 בשינויים המחויבים, כפי שיורה המנהל בהודעות לימאים;

(2)  היא מצוותת בצוות בטיחות, מצוותת בצוות משלים ומאוישת במשמרות לפי הוראות תקנה 26ג;

(3)  לספינה המובילה נוסעים בשכר בחופי ישראל, בתחום השיט של המים הפנימיים של ישראל, בים התיכון עד 7 מיל מהחוף ובים סוף צפונה מקו רוחב 29 מעלות ו-27 דקות צפון – היא מצוידת באבזרים ובאמצעי הצלה, כמפורט בתוספת השמונה עשרה.

מיום 19.11.1987

תק' (מס' 2) תשמ"ח-1987

ק"ת תשמ"ח מס' 5066 מיום 19.111.1987 עמ' 177

6. תנאי הכשירות לגבי סירת מנוע וספינת מנוע הם –

(1) התנאים המפורטים בתקנה 5, בשינויים המחוייבים, למעט התנאים המפורטים בפסקה (6) שבה כפי שיקבע המנהל בהודעות לימאים;

(2) משרתים בהם קברניט ימאים בתפקיד, בדרגה ובמספר כפי שנקבע בתוספת השניה; ולגבי אותם סוגים של סירות מנוע וספינות מנוע שאינם נקובים בתוספת השניה – מפעיליה ממלאים אחר הוראת כל דין הקובע את סגולות ההכשרה והרישוי הנדרשים מהם.

מיום 30.4.2004

תק' תשס"ד-2004

ק"ת תשס"ד מס' 6301 מיום 31.3.2004 עמ' 343

החלפת תקנה 6

הנוסח הקודם:

כשירות סירת מנוע וספינת מנוע

6. תנאי הכשירות לגבי סירת מנוע וספינת מנוע הם –

(1) התנאים המפורטים בתקנה 5, בשינויים המחוייבים, כפי שיקבע המנהל בהודעות לימאים;

(2) משרתים בהם קברניט ימאים בתפקיד, בדרגה ובמספר כפי שנקבע בתוספת השניה; ולגבי אותם סוגים של סירות מנוע וספינות מנוע שאינם נקובים בתוספת השניה – מפעיליה ממלאים אחר הוראת כל דין הקובע את סגולות ההכשרה והרישוי הנדרשים מהם.

תק' תשס"ד-2004

6א.   (בוטלה).

מיום 19.9.1996

תק' תשנ"ז-1996

ק"ת תשנ"ז מס' 5784 מיום 19.9.1996 עמ' 3

הוספת תקנה 6א

מיום 30.4.2004

תק' תשס"ד-2004

ק"ת תשס"ד מס' 6301 מיום 31.3.2004 עמ' 343

ביטול תקנה 6א

הנוסח הקודם:

כשירות ספינות נוסעים בשכר

6א. תנאי הכשירות לגבי ספינת נוסעים בשכר הם:

(1) התנאים המפורטים בתקנה 5, בשינויים המחויבים, כפי שיקבע המנהל בהודעות לימאים;

(2) משרתים בה קברניט וימאים בתפקיד בדרגה ובמספר כפי שנקבע בתוספת השניה; ולגבי אותם סוגים של ספינות נוסעים בשכר שאינם נקובים בתוספת השניה – מפעיליה ממלאים אחר הוראות כל דין הקובע את סגולות ההכשרה והרישוי הנדרשים מהם;

(3) לספינה המובילה נוסעים בשכר בחופי ישראל, בתחום השיט של המים הפנימיים של ישראל, בים התיכון עד 7 מיל מהחוף ובים סוף צפונה מקו רוחב 29 מעלות ו-27 דקות צפון – היא מצוידת באבזרים ובאמצעי הצלה, כמפורט בתוספת השמונה עשרה.

כשירות סירה או ספינה תק' תשס"ד-2004

7.    תנאי הכשירות לסירה או ספינה הם:

(1)  התנאים המפורטים בתקנה 5 בשינויים המחויבים, כפי שיורה המנהל בהודעות לימאים;

(2)  היא מצוותת בצוות בטיחות, ואם לא נקבע לה צוות בטיחות – מפעיליה ממלאים אחר הוראות כל דין הקובע את סגולות ההכשרה והרישוי הנדרשים מהם;

תק' תשס"ח-2008

(3)  היא מצוידת בציוד בטיחות מן הסוגים והדגמים כמפורט בתוספת העשרים לפחות, ובכמות שלא תפחת מהאמור בה ובהפלגה אל מחוץ למימי החופין של ישראל, היא מצוידת גם בציוד הקבוע בתקנה 13א(1) ו-(2); הוראה זו לא תחול על כלי השיט האמורים בתקנה 6.

מיום 19.11.1987

תק' (מס' 2) תשמ"ח-1987

ק"ת תשמ"ח מס' 5066 מיום 19.111.1987 עמ' 177

7. תנאי הכשירות לגבי ספינת מפרש, סירת מפרש וסירת משוטים הם –

(1) התנאים המפורטים לגבי אניה בתקנה 5, בשינויים המחוייבים, למעט התנאים המפורטים בפסקאות (6) ו-(9) שבה כפי שיקבע המנהל בהודעות לימאים;

(2) מפעיליה ממלאים אחר הוראת כל דין הקובע את סגולות ההכשרה והרישוי הנדרשים מהם.

מיום 30.4.2004

תק' תשס"ד-2004

ק"ת תשס"ד מס' 6301 מיום 31.3.2004 עמ' 343

החלפת תקנה 7

הנוסח הקודם:

כשירות סירה וספינה

7. תנאי הכשירות לגבי ספינת מפרש, סירת מפרש וסירת משוטים הם –

(1) התנאים המפורטים לגבי אניה בתקנה 5, בשינויים המחוייבים, כפי שיקבע המנהל בהודעות לימאים;

(2) מפעיליה ממלאים אחר הוראת כל דין הקובע את סגולות ההכשרה והרישוי הנדרשים מהם.

מיום 17.6.2008

תק' תשס"ח-2008

ק"ת תשס"ח מס' 6672 מיום 18.5.2008 עמ' 886

הוספת פסקה 7(3)

הוראות לגבי ציוד בטיחות תק' תשס"ח-2008

7א.     (א)  המנהל רשאי להורות, לכלי שיט ישראלי מסוים מסוג כנקוב בתוספת העשרים על ציוד בטיחות השונה בסוג, בדגם או בכמות מהקבוע לכך בתוספת האמורה, ובלבד שהורה כאמור להבטחת בטיחות השיט, בהתחשב בצורכי השיט של כלי השיט.

           (ב)  הורה המנהל על תקן ציוד בטיחות לפי תקנת משנה (א) ולאחר מכן חל שינוי בצורכי השיט של כלי השיט, יודיע בעלו או קברניטו של כלי השיט למנהל מיד על השינוי.

           (ג)   סירה או ספינה אשר אינה כלולה בסוגים המתוארים בתוספת העשרים, ואינה ספינת נוסעים בשכר, רשאי המנהל להורות לה על תקן ציוד בטיחות.

           (ד)  על החלטת המנהל לפי תקנה זו, רשאי בעל כלי השיט לערור לפני מנהל הרשות בתוך 45 ימים מיום קבלת ההחלטה; מנהל הרשות ייתן החלטתו בערר בתוך 14 ימים; כל עוד לא החליט מנהל הרשות אחרת, תעמוד החלטת המנהל בתוקפה.

           (ה)  בתקנה זו, "המנהל" – לרבות מפקח כלי שיט שהוא הסמיך לעניין זה.

מיום 17.6.2008

תק' תשס"ח-2008

ק"ת תשס"ח מס' 6672 מיום 18.5.2008 עמ' 886

הוספת תקנה 7א

כשירות ארבה תק' (מס' 2) תשמ"ח-1987 תק' תשנ"ב-1991

8.    תנאי הכשירות לגבי ארבה הם אלה המפורטים לגבי אניה בתקנה 5, בשינויים המחוייבים, למעט התנאים המפורטים בפסקאות (6), (8) ו-(13) שבה.

מיום 19.11.1987

תק' (מס' 2) תשמ"ח-1987

ק"ת תשמ"ח מס' 5066 מיום 19.111.1987 עמ' 177

8. תנאי הכשירות לגבי ארבה הם אלה המפורטים לגבי אניה בתקנה 5, בשינויים המחוייבים, למעט התנאים המפורטים בפסקאות (6), (7) ו-(8) שבה.

מיום 7.11.1991

תק' תשנ"ב-1991

ק"ת תשנ"ב מס' 5396 מיום 7.11.1991 עמ' 402

8. תנאי הכשירות לגבי ארבה הם אלה המפורטים לגבי אניה בתקנה 5, בשינויים המחוייבים, למעט התנאים המפורטים בפסקאות (6) ו-(8) שבה בפסקאות (6), (8) ו-(13) שבה.

שינוי הוראות התוספת השניה

9.    (א)  המנהל רשאי לקבוע, דרך כלל או לתקופה מוגבלת, לגבי כלי שיט ישראלי מהסוגים הנקובים בתוספת השניה, תקן בטיחותי של אנשי צוות במספר ובדרגה השונה מהתקן שנקבע לכך בתוספת האמורה, בהתחשב באזורי ההפלגה של כלי השיט, בטיפוס כלי השיט, בסידורי אוטומציה או במיתקנים וציוד מיוחדים שבכלי השיט.

           (ב)  מספר ימאים בתפקיד ובדרגה, שקבע המנהל לכלי שיט ישראלי על פי תקנת משנה (א), יראו אותו לענין תקנות 2 עד 8 כאילו נקבע בתוספת השניה.

תק' תשס"ד-2004

           (ג)   הורה המנהל על תקן צוות בטיחות לפי תקנת משנה (א) ולאחר מכן חל שינוי באזורי ההפלגה של כלי השיט, בסידורי אוטומציה או במיתקנים וציוד מיוחדים שבכלי השיט, יודיע בעלו או קברניטו של כלי השיט למנהל מיד על אודות השינוי.

מיום 30.4.2004

תק' תשס"ד-2004

ק"ת תשס"ד מס' 6301 מיום 31.3.2004 עמ' 344

הוספת תקנת משנה 9(ג)

צוות בטיחות תק' תשנ"ב-1991

9א.     כלי שיט אשר אינו כלול בסוגים המתוארים בתוספת השניה, רשאי המנהל לקבוע לגביו, דרך כלל או לתקופה מוגבלת, תקן צוות בטיחות.

מיום 7.11.1991

תק' תשנ"ב-1991

ק"ת תשנ"ב מס' 5396 מיום 7.11.1991 עמ' 402

הוספת תקנה 9א

הודעה על אי כשירות כלי שיט ישראלי לשיט

10.   (א)  נמסרה לבעל או לקברניט של כלי שיט ישראלי הודעה מנומקת בכתב מטעם המנהל הקובעת כי כלי שיט אינו כשיר לשיט לצמיתות או עד אשר יתמלאו לגביו, להנחת דעתו של מפקח כלי שיט, התנאים הנקובים באותה הודעה, יראו את כלי השיט האמור כבלתי כשיר לשיט בהתאם לאמור בהודעה.

תק' (מס' 2) תשמ"ה-1985 תק' תשס"ו-2005

           (ב)  בעלו או קברניטו של כלי שיט ישראלי שנמסרה לו הודעה כאמור בתקנת משנה (א), רשאי לערור עליה לפני מנהל הרשות תוך 15 ימים מיום קבלת ההודעה.

תק' (מס' 2) תשמ"ה-1985 תק' תשס"ו-2005

           (ג)   מנהל הרשות יתן החלטתו בערר תוך 24 שעות מרגע הגשתו.

תק' (מס' 2) תשמ"ה-1985 תק' תשס"ו-2005

           (ד)  החלטת מנהל הרשות בערר היא סופית; כל עוד לא החליט מנהל הרשות אחרת, תעמוד הודעת המנהל לפי תקנת משנה (א) בתקפה.

מיום 7.7.1985

תק' (מס' 2) תשמ"ה-1985

ק"ת תשמ"ה מס' 4833 מיום 7.7.1985 עמ' 1687

(ב) בעלו או קברניטו של כלי שיט ישראלי שנמסרה לו הודעה כאמור בתקנת משנה (א), רשאי לערור עליה לפני מנהל האגף מנהל המינהל תוך 15 ימים מיום קבלת ההודעה.

(ג) מנהל האגף מנהל המינהל יתן החלטתו בערר תוך 24 שעות מרגע הגשתו.

(ד) החלטת מנהל האגף מנהל המינהל בערר היא סופית; כל עוד לא החליט מנהל האגף מנהל המינהל אחרת, תעמוד הודעת המנהל לפי תקנת משנה (א) בתקפה.

מיום 24.11.2005

תק' תשס"ו-2005

ק"ת תשס"ו מס' 6438 מיום 24.11.2005 עמ' 107

(ב) בעלו או קברניטו של כלי שיט ישראלי שנמסרה לו הודעה כאמור בתקנת משנה (א), רשאי לערור עליה לפני מנהל המינהל הרשות תוך 15 ימים מיום קבלת ההודעה.